A vezetett próbák
Biztosan láttál már olyan hajót filmen, képen vagy a valóságban, ami 20-30, vagy akár ennél sokkal több evezős segítségével halad a vízen. A hajótest gyorsasága és fordulékonysága, de még a fékezése is az evezősök összehangoltságán múlik. Akármilyen erősek és ügyesek a lapát kezelői, ha nincsenek szinkronban egymással, elvész a befektetett energia nagy része. Nem megy veszendőbe azonban, ha valaki levezényli a mozdulatok tempóját és mindenki ahhoz tartva magát egy emberként cselekszik.
Ezt a valakit hívják „vezénylő”-nek. Tiszában van a tempókkal, trükkökkel, be tudja vetetni a kanyarokat, tudja, hogy mikor kell belehúzni és mikor fékezni. Gondolj bele egy ilyen nagy evezős hajó ütközetébe. Na persze marhaság volt az egész hadakozás, öldöklés, de ez akkor, ott egyiküknek sem jutott eszébe. A manőverezés, az irányba állítás, a fékezés és az ütközéshez szükséges tempó megadása a vezénylő feladata volt. Parancsot teljesített ugyan, de neki kellett döntenie a megvalósításról. Ha sietni kellett és izgalmában túl nagy tempóban verte a vezénylő dobot, akkor szétesett az evezés tempója és összeakadtak a lapátok. A saját és mások életével játszott.