A zenepedagógusok, zeneoktatók azt mondják, nagy szükség van az ujjgyakorlatokra és a skálázásokra. Valóban nem árt, ha kondícióba tartod az ujjaidat különféle kacifántos gyakorlatokkal vagy éppen le-föl futkározol a különböző skálák hangjai között. Mindez akár használni is fog, de az biztos, hogy nem a muzsikálás terén. Mert muzsikálni akár egy ujjal is lehet, sőt még szörnyű technikával és néhány jól kiválasztott hanggal is remek dolgokat játszhatsz.
Többet ér tehát a gyakorlatok helyett a gyakorlatiasság. Pontosabban fogalmazva, ha az ujjaid mozgékonyságát, irányíthatóságát inkább létező dalokon fejleszted, akkor egyszerre történik meg a technika és a muzsika fejlődése.
Az ujjgyakorlatod tehát legyen inkább egy teljes klasszikus darab, vagy csak egy része melyet kedvelsz és el tudod játszani a hangszereden. A rock gitárosok nem kromatikus gyakorlatokkal múlatják az idejüket, hanem inkább megtanulják Rimszkij Korszakov Dongó (Bumblebee) című művét. Ha ez a remek mű ki van gyakorolva akkor egy életre megalapoztad a kromatikus játékot.
No azért most egy sokkal könnyebb „ujjgyakorlat” következik, vagyis folytatjuk a Balett második részének megismerését. Észre fogod venni azt, hogy tényleg olyan mint egy ujjgyakorlat.
Jó ujjtornát kívánunk!