Az elektronika segítségével modellezni lehet ezeket a hatásokat. Ma már tapasztaljuk, hogy milyen apró szerkezetek képesek egészen elképesztő hangokat hozzáadni a hangszerek hangjaihoz.
A muzsikus számára két dolog fontos egy effekt kapcsán. Tudja, amit elvár tőle, és a lehető legkisebb legyen. Mert bizony a tárolás és a szállítás is a zenész gondja. Nem is olyan régen még koffernyi nagyságú volt egy szalagos visszhangeffekt, melynek a méreténél csak az ára volt nagyobb. A zengető effekt 20-30 centis rugókkal működött, melyeket szerencsére gyárilag beépítetek egyes erősítőkbe. A Hammond orgonákat 1968-tól forgó hangszórókkal szerelték fel, melyek egy igazán különleges hangzást képesek előállítani. Méretük miatt azonban ma már csak a Hammond orgona szerelmesei használják.
Az elektronika fejlődése nemcsak a méretekre hatott, hanem szinte végtelen sokaságú hangot is eredményezett. Örül bizony ennek minden muzsikus, még azok is, kik egyébként nem használnak effekteket. A komolyzene és a népzene művelői gyakran nem is tudnak az effektek létezéséről. Ők csak azt tapasztalják, mikor elkészül róluk egy-egy felvétel, hogy milyen gyönyörűen szól a felvett zenei anyag. Az effektek alkalmazása – mely gyakran csak a különféle terek hangzásának hozzáadásából és panorámázásából (a szólamok jobb és bal oldali megjelenítése) állnak – a stúdiósok munkájához tartozik.